Penktokai nori pažinti Lietuvą

Vasarai prasidėjus, kai vis sunkiau nusėdėti mokyklos suole, geriausia išeitis mokytis netradicinėse aplinkose. O kur, jei ne kelionėse, daugiausiai patyrimų, atradimų ir bendravimo džiaugsmo! Tad pakeliauti po Lietuvą birželio mėnesį išsiruošė ir Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos 5 f klasės mokiniai.

Pirmiausia leidomės į turtingą lankytinų objektų Šiaulių kraštą. Kopdami į Kryžių kalną, apmąstėme Kryžiaus slėpinį, stebėjomės kryžių gausa, įvairove bei  mūsų tautos tikėjimo stiprybe. Ne mažiau įdomi ekskursija laukė Žaliūkų malūne – čia ne tik sužinojome apie mūsų protėvių buitį, nelengvą malūnininko darbą - teko ir miltų maišą pakiloti, ir gardžios duonelės paskanauti. Šiauliai garsėja ir modernia universiteto biblioteka. Apsilankę joje vartėme didžiausią Lietuvoje knygą, išleistą Lietuvos tūkstantmečio proga; jos aukštis 125 cm, o svoris net 113,6 kg – tad knygai panešti prireiks net keturių vyrų. Didžiulį įspūdį paliko ir lietuviškais centais dekoruotas kambarys, kuris bibliotekoje įkurtas atsisveikinimo su litu – nacionaline valiuta – proga. Grožiu ir prabanga sužavėjo Chaimo Frenkelio vila – tai žydų kultūros paveldas, liudijantis apie 19 a. dvarininkų, pirklių gyvenimą. O Stasio Gliaudžio gamtos muziejuje stebėjomės įvairiausių žinduolių, paukščių, vabzdžių įvairove, sužinojome, koks įdomus gyvūnų pasaulis ir kiek daug žmogus gali iš jo pasimokyti! Na, o kaipgi išvykti iš Šiaulių neaplankius garsiojo saldainių fabriko ,,Rūta” ir nepasigardžiavus šokoladu, kurio istorija siekia net 4000 metų!

Kitą ne mažiau įdomią dviejų dienų išvyką į Aukštaitijos nacionalinį parką suorganizavo 5 f mokinės Elzės tėvelis. Žygis baidarėmis pareikalavo didelės stiprybės ir kantrybės, mat ežerais, ežeriukais ir upeliais teko plaukti net 20 km! Pakeliui nuovargį nuplovėme prie Ginučių vandens malūno krioklio, o įgavę jėgų kopėme ant Ginučių piliakalnio, kur kažkada puikavosi priešams sunkiai įveikiama pilis, klausėmės legendų, pasakojimų apie Lietuvos kūrimosi pradžią, lietuvių kovas su kryžiuočiais. Grįžus į sodybą ant Lūšių ežero kranto laukė smagios maudynės, žaidimai ir linksmos varžytuvės – teko pasukti galvas ir prisiminti, ką žinom apie Kauną ir jo istoriją. O kokia gardi ant laužo virta žuvienė, žarijose keptos bulvės – pirštelius gali aplaižyti! Kelionėje buvo gera jausti bendrystės dvasią, visada ištiestą pagalbos ranką. Dar labiau pažinome vieni kitus ir pasijutom kaip didelė graži šeima. Dėkojame visiems 5 f tėveliams, o labiausiai Mindaugui Veitui už puikiai suorganizuotą išvyką, gyvą istorijos pamoką ir įdomų protmūšį.