PSICHOLOGAI

 Konsultacijų laikas 2018/2019 m. m.​

Rūta Mikalauskaitė Krūvelienė

ANTRADIENIS               08.30 – 15.30
​KETVIRTADIENIS        08.30 – 15.30
                                          Kabinetas Nr. 129, Baltų 103


Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai – padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti kurti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.

Psichologas mokykloje:

  • Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus) bei mokytojus mokymosi, emocinių, elgesio bei bendravimo su bendraamžiais ar mokytojais šių problemų sprendimo klausimais;
  • Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
  • Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
  • Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;
  • Atlieka aktualius mokykloje psichologinius tyrimus atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius bei teikia rekomendacijas pagal gautas tyrimų išvadas;
  • Kuria ir įgyvendina pradinėje mokykloje psichologinių sunkumų prevencines programas, padedančias išvengti asmenybės ir ugdymosi problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;
  • Bendradarbiauja su tėvais (globėjais), mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, siekiant padėti vaikams, turintiems psichologinių sunkumų.

Kada kreiptis į mokyklos psichologą?

  • Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos, nepasitikintis savimi;
  • Turi mokymosi sunkumų;
  • Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika;
  • Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
  • Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.);

Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:

  • mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
  • į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai);
  • kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų) sutikimą.

Rekomenduojama literatūra tėveliams:

  • Erkert (2011). Žaidimai agresijai įveikti. Vilnius, Presvika.
  • Faber, E. Mazlich (1999). Kaip kalbėti, kad vaikai galėtų mokytis – namie ir mokykloje. Kaunas, „Gardenija“.
  • Kurienė (2016). Kaip užauginti žmogų. Mintys iš vaikų psichologo smėlio dėžės. Vilnius, Alma littera.
  • Miller (2010). Gabaus vaiko drama ir tikrosios savasties paieška. Vilnius, Vaga.
  • Tiefenbacher (2012). Kodėl mano vaikas kaprizingas? UAB „Ramduva“.
  • Tynan (2012). Kaip pažadinti vaiko genialumą? Vilnius, Presvika.
  • Czisch (2007). Vaikai gali daugiau. Kitokia pradinė mokykla. Vilnius, Kronta.
  • Faber, E. Mazlish (2009). Kaip kalbėti su vaikais, kad jie klausytų ir kaip klausyti, kad vaikai kalbėtų. Vilnius, Vaga.
  • Champman, R. Campbell (2008). Penkios vaikų meilės kalbos. Kaip išmokti vaiko meilės kalbą. Vilnius, Alma littera.
  • Cameron, E. Lively (2015). Kaip ugdyti vaikų kūrybingumą. Vilnius, Alma littera.
  • Gray (2012).Vaikai kilę iš dangaus. Pozityvūs vaikų auklėjimo metodai. Vilnius, Alma littera.
  • Senior (2015). Tėvystės paradoksai. Kaip vaikai keičia tėvų gyvenimus. Vilnius, Alma littera.
  • W. James, R. Friedman, dr. L. Landon Matthews (2009). Kai sielvartauja vaikai. Vilnius, Tyto alba.
  • Deny (2011). Tėvų autoritetas. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Deny (2012). Kaip sklandžiai mokytis: įveikime mokymosi sunkumus. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Molicka (2007). Terapinės pasakos. Vilnius, Vaga.
  • Miniere (2008). Pirmasis laiptelis. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Druckerman (2013). Vaikų auklėjimas pagal prancūzus. Vilnius, Alma littera.
  • Ruth (1999). Nebijokite drausminti vaikų. Vilnius, Tyto alba.
  • Langis (2012). Mokėkime savo vaikui pasakyti „ne“: kaip palaikyti gerus santykius su vaikais ir išsaugoti savo autoritetą. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Žukauskienė (2001). Kodėl vaikai neklauso. Vilnius, leidybos centras.
  • Biddulph (2010). Laimingų vaikų paslaptis. Vilnius, Vaga.
  • Dreikurs, V. Soltz (2007). Laimingi vaikai. Vilnius, Vaga.
  • V. Levi (2013). Nestandartinis vaikas, arba Kaip auklėti tėvus. Vilnius, Alma littera.

Naudingos nuorodos tėvams:

Naudingos nuorodos mokytojams:

Copyright Text and Footer Links