Visame pasaulyje panaikinus pandemijos apribojimus, pagaliau galėjome lengvai atsikvėpti ir išvykti į paskutinį Erasmus+ “Utilizing the computers as a tool in studying – own knowledge acquiring” projekto vizitą. Į mokymosi ir mokymo veiklas vyko gausi grupė: 4 mokytojos ir 8 mokiniai. Vizitas vyko gegužės 1-7 dienomis, Atakum Samsun mieste, Turkijoje.
Vizito metu vyko suplanuotos mokymosi ir kultūrinės veiklos. Šio vizito tema „Digital age for better Religion Studies“, todėl mokiniai vedė CLIL pamokas religijos tema, kuriose gausiai naudojo skaitmenines priemones.
Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos komanda pristatė gimnazijos globėjo popiežiaus Jono Pauliaus II biografiją ir jo ganytojišką kelią. Antroji pamoka, skirta krikščionybei, monoteisinei religijai, papasakota jos atsiradimo istorija, pagrindinės tikėjimo tiesos, krikščionims svarbiausios vietos, pasaulyje ir Lietuvoje.
Kitos šalys partnerės taip pat buvo išradingos įvairumu, pasižymėjo technologijų gausa. Bulgarijos komanda vedė dvi religijos pamokas, kuriose kalbėjo apie islamo ir budizmo religijas, kita pamoka - apie Bulgarijos nacionalines religines šventes. Mokiniai iš Graikijos kalbėjo apie įvairias pasaulio religijas, antroji pamoka buvo apie maldos svarbą ir šventuosius. Vizito šeimininkai vedė pamokas apie islamą ir Ramadano mėnesį, kurio pabaigos šventė sutapo su mūsų vizitu, antrą, apie pranašą Mahometą – islamo pradininką.
Puikus kolektyvas ir gerai suplanuota dienotvarkė leido projekto dalyviams ne tik mokytis, bet ir susipažinti su vietine kultūra, įžymiomis vietomis, gaminti ir paragauti tradicinių patiekalų, aplankyti mečetę ir netgi pasivažinėti kartingais. Nors šiltas oras mūsų nedžiugino, bet tai mums nesutrukdė aplankyti Turkijos šiaurėje esantį Juodosios jūros perlą - Sinopo kyšulį. Jame įsikūręs miestas, garsus kaip filosofo Diogeno gimtinė.
Šis vizitas mus sustiprino, subūrė į draugišką komandą.
Šilta kovo saulė sukvietė Erasmus+ „Utilizing the computers as a tool in studying – own knowledge acquiring“ projekto dalyvius į trečiojo mobilumo veiklas „Digital age for better Maths“. Susitikimas vyko 2022 m. kovo 20-26 d. Salonikuose, Graikijoje.
Susitikimo metu projekto partneriai vedė skaitmenines matematikos CLIL pamokas. Lietuvai atstovaujanti Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos komanda pristatė dvi pamokas „Procentai ir jų taikymas realiame gyvenime“ bei „Romėniški skaičiai“. Bulgarijos mokinių komanda pristatė pamokas apie koordinačių sistemą bei greičio ir pagreičio skaičiavimus. Turkijos komanda kvietė traukti kvadratines šaknis bei apskaičiuoti apskritimo matmenis. Susitikimo šeimininkai supažindino su didžiaisiais graikų matematikais Pitagoru bei Eratostenu ir jų veiklomis. Projekto dalyviai turėjo galimybę pakartoti Eratosteno eksperimentą, kurio metu, naudodami Saulės šešėlį, medinę lazdelę ir liniuotę, skaičiavo atstumus.
Viešnagės miestas Salonikai turtingas savo istorija - mieste apstu įvairių istorinių laikotarpių ženklų: Antikos, Makedonijos, Bizantijos, Osmanų imperijos. Tai pamatyti galima lankytinose miesto vietose: Antikos ir Bizantijos laikų muziejuose, romėniškoje Rotondoje, graikiškoje šv. Demetrijaus bazilikoje, Panagia Dexia šventovėje, antikos laikų hipodrome, romėniškame forume ir termose bei turkiškuose hamamuose.
Pagrindiniame miesto simbolyje - baltajame bokšte (White Tower) - atsiskleidžia Egėjo jūros grožis, Termos įlanką supantys kalnai, o šalia esančioje Nea Paralia krantinėje - pulsuojantis miesto gyvenimas.
Paskutinę dieną vainikavo kelionė į kybančių uolų Meteorų vienuolynus, kurie įtraukti į UNESCO paveldo sąrašą. Agiou Stefanou vienuolyno pasididžiavimas – sena bažnyčia, kurios sienos išdabintos freskomis. Vienuolyne taip pat įkurtas mažas muziejus. Nepaisant to, gražiausia, ką galima pamatyti būnant vienuolyne, kalnų ir Kalambaka miestelio panorama. Šiame miestelyje įkurtas gamtos istorijos ir grybų muziejus, kurį aplankė projekto dalyviai.
Savaitė Graikijoje prabėgo labai greitai. Esame dėkingi projekto koordinatorei Kyriaki (Kiki) už jos šiltą priėmimą, šypseną ir gerą nuotaiką. Iki susitikimo Turkijoje!
Lapkričio 14-20 dienomis 7 gimnazijos mokiniai: Vilius Klangauskas, Kornelija Keteriūtė, Gabrielė Linaburgytė, Viltė Vaicikevičiūtė, Ugnė Juodiškytė, Viltė Zlatkauskaitė ir Justina Simanavičiūtė
bei 3 mokytojos: Gerda Juodiškienė, Agnė Zlatkauskienė ir Edita Brazauskienė vyko į tarptautinio Erasmus+ „Utilizing the computers as a tool in studying – own knowledge acquiring“ projekto mokymo ir mokymosi veiklas „Digital solutions for better literature“ Jakorudoje, Bulgarija.
Susitikimo tikslas – literatūros pamokos, kuriose naudojamos skaitmeninės priemonės. Projekte dalyvaujančios šalys pristatė žymių pasaulio klasikų bei nacionalinių rašytojų, poetų kūrybą. Vizito metu mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę pasisemti naujų ir pasidalinti savosiomis idėjomis apie skaitmeninius įrankius bei jų tikslingą pritaikymą literatūros pamokose.
Kitas projekto tikslas – tarpkultūrinės ir kalbinės kompetencijos tobulinimas: galimybė pažinti Bulgarijos tradicijas, papročius, įžymias asmenybes aplankant Jakorudos apylinkes, Bulgarijos nacionalinį simbolį – Rilo vienuolyną, apskrities centrą Blagojevgradą, slidinėjimo kurortą Bansko, SPA sostinę Velingradą.
Esame dėkingi partneriams iš Bulgarijos už šiltą priėmimą, skanų maistą ir suteiktą galimybę aplankyti įžymias vietas nepaisant sunkios epidemiologinės situacijos pasaulyje.
Nekantriai laukiame kito vizito Salonikuose, Graikijoje balandžio mėn.
Erasmus+ projektas „Utilizing the computers as a tool in studying – own knowledge acquiring“ toliau veda tarptautines nuotolines pamokas. Gegužės 17d. mūsų gimnazijos 9-11kl. mokiniai vedė matematikos pamoką „Exponents“ projekto partneriams. Galime visi kartu pasidžiaugti, kad šiuolaikinės kompiuterinės galimybės leidžia dalintis žiniomis, patirtimi ir idėjomis. Didžiuojamės gimnazijos mokiniais, kurie sutinka dalyvauti ir padeda surengti tokias pamokas.
Erasmus+ projektas “Utilizing the computers as a tool in studying – own knowledge acquiring” pradėjo tarptautinių pamokų pristatymą nuotoliniu būdu. Kovo 22 d. mūsų gimnazijos 9-11kl. mokiniai vedė literatūros pamoką “K. Donelaitis The Seasons” projekto partneriams Iš Turkijos, Graikijos ir Bulgarijos. Labai džiaugiamės mūsų mokyklos mokiniais ir kuruojančiomis mokytojomis, kurios stengiasi įgyvendinti projektą net ir esant tokiai sudėtingai dabartinei situacijai pasaulyje. Nepaisant ilgai trukusios tylos projekte, geras startas pastūmėjo judėti į priekį, dalintis idėjomis, patirtimis. Pamokos organizuojamos nuotoliniu būdu, tad numatytos veiklos įgyvendinamos optimaliai.
Vasaris mokykloje prasidėjo Erasmus+ mokyklų mainų partnerystės (KA229) projekto „Utilizing the computers as a tool in studying - own knowledge acquiring“ svečių iš Turkijos, Graikijos ir Bulgarijos viešnage (2020 02 02 – 2020 02 08). Projekto tikslas – įtraukti skaitmenines technologijas į literatūros, matematikos, tikybos pamokas, pristatyti jas projekto partnerėms. Kitas tikslas – tarpkultūrinės komunikacinės kompetencijos tobulinimas, dalinantis skirtingų kultūrų tradicijomis ir papročiais. Šio projekto koordinatorė – mūsų mokykla, todėl šis susitikimas – pirmasis, pažintinis. Projekto darbo ir įgyvendinimo grupė: Gerda Juodiškienė, Agnė Zlatkauskienė, Edita Brazauskienė, Ana Gaidamavičienė, Kristina Žilienė
Savaitė buvo labai darbinga. Vizito metu svečiai stebėjo mokinių-mokytojų vedamas pamokas, naudojant skaitmenines technologijas. Po kiekvienos stebėtos pamokos aptartas pasiektas rezultatas. Visa projekto darbo grupė intensyviai dirbo: vedė seminarus, planavo veiklas šalims partnerėms. Buvo aptarti artėjantys vizitai, paskirstytos veiklos kurias reikia įgyvendinti iki projekto pabaigos 2021 m. birželį. Paįvairinti kasdienybę pakviestas KTU dėstytojas G. Cibulskis, kuris pristatė skaitmenines aplinkas ir virtualias mokymosi platformas.
Projekte labai svarbu bendradarbiavimas ir partnerių tradicijų pažinimas, todėl į projekto veiklas buvo įtrauktos pažintinės ekskursijos po Lietuvą: gimnazijos moksleiviai supažindino svečius su Kauno miestu: pėsčiomis pravedė ekskursiją nuo pilies iki Įgulos bažnyčios pasakodami apie pagrindines miesto įžymybes; su sostine supažindino charizmatiška gidė, kurios dėka atgijo senosios Vilniaus miesto gatvės, o Katedros požemiuose – didikų likimai; Trakų pilyje svečiai atrado sąsajų su savo šalies tradicijomis, didelio susidomėjimo sulaukė edukacija „Pasigaminkime kibinus patys“; pakeliui į Druskininkus svečiai ieškojo ramybės Merkinės piramidėje, apžvalgos bokšte ir piliakalnyje grožėjosi natūralia Dzūkijos gamta, o Liškiavoje – vienuolyno ir bažnyčios architektūriniu ansambliu.
Nepaisant to, kad savaitė buvo labai intensyvi, projekto dalyviai ir organizatoriai gali pasidžiaugti sėkmingu projekto startu ir pirmaisiais pasiekimais. Nekantriai laukiamas kitas susitikimas Bulgarijoje 2020 m. spalį.